Naisiin kohdistuva väkivalta on kaikkien asia.

Ensi- ja turvakotien liitto on valtakunnallinen kansalaisjärjestö, joka auttaa vaikeissa ja turvattomissa oloissa eläviä lapsia ja perheitä sekä tekee perheväkivaltaa ehkäisevää työtä. 31 jäsenyhdistystä toimivat ympäri Suomea.

ENSKA-LEHTI

Enska on Ensi- ja turvakotien liiton verkossa julkaistava jäsenlehti.

Sopukassa voimia ja virkistystä sotaa pakeneville vauva- ja lapsiperheille

Sodan kauhut ja pakomatka jättävät jälkensä Ukrainasta pakeneviin. Voimia ja virkistystä sotaa pakeneville vauva- ja lapsiperheille -hanke on kuitenkin ollut merkittävä apu perheille tarjoten toivoa ja iloa raskaassa elämäntilanteessaan. Ensi- ja turvakotien liiton asiantuntija Tiuku Pennola kertoo, että hankkeen keskeisenä … Jatka lukemista ”Sopukassa voimia ja virkistystä sotaa pakeneville vauva- ja lapsiperheille”

”Kulttuurissamme on vahvana yksin pärjäämisen tarve”

Ensi- ja turvakotien liiton Miten pärjäät? –verkkokyselyssä vauvaa odottavat ja vauvaikäisten vanhemmat kertoivat mielenterveyteensä liittyvistä haasteista. Monet tuntuvat jäävän yksin huoliensa kanssa. Näin kävi myös Noralle, kunnes mieltä painanut vyyhti alkoi purkautua ensikodin keskusteluavussa.

Yksinäisyys haavoittaa vauvan vanhempaa

Moni vanhempi kokee yksinäisyyttä vauva-aikana. Aikuiskontakteilla ja ystävyyssuhteilla on suuri merkitys vanhemman hyvinvoinnille ja jaksamiselle. Vauvaperheiden kohtaamispaikassa voi tavata muita samassa elämäntilanteessa olevia.

SEURAA MEITÄ SOMESSA: