Apua eroon- facebook sivut. Käy tykkäämässä ja pysyt ajantasalla.

Neuvokeskus

Parisuhde päättyy - Vanhemmuus jatkuu

Vanhempien erotessa vanhemmuus päivitetään uudelleen. Parisuhteen päättymiseen liittyvät tunteet voivat olla voimakkaat ja vanhempien on hyvä hakea apua ja tukea aikuisen eron käsittelyyn sekä yhteistyövanhemmuuden kysymyksiin.

Vanhempien ero voi käynnistää myös lapsessa luopumisen ja hämmennyksen tunteita.  Lapsi saattaa nähdä itsensä vanhempien välirikon syynä. Vanhempien sovinnollisuus ja toimiva yhteistyö suojaavat lasta eron menetyksiltä ja turvaavat lapsen hyvinvointia eron jälkeen.

Neuvokeskus edistää sovinnollista erokulttuuria ja lapsen suhteen säilymistä kumpaankin vanhempaansa eron jälkeen. Neuvokeskus kehittää, kouluttaa ja juurruttaa eroauttamisen menetelmiä. Toimimme valtakunnallisesti yhteistyössä Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten sekä muiden alan toimijoiden  kanssa. Osallistumalla yhteiskunnalliseen keskusteluun edistämme yhteistyövanhemmuuden periaatteiden toteuttamista.

Seuraavat Eroneuvo- ja Neuvokahvila- ajankohdat ja  Vanhemman neuvo-vertaistukiryhmät ja paikat löydät tästä.

Nettiturvakodissa tarjotaan syksystä 2016 alkaen mahdollisuuksia sekä ryhmämuotoiseen että kahdenkeskiseen keskusteluun. Apua eroon -ryhmächattejä järjestetään 1-2 kertaa kuukaudessa tostaisin. Katso tarkat ajankohdat tästä. Eroteemainen chat päivystys toteutuu maanantaisin parilllisilla viikoilla kello 9-12 (alkaa 5.9.). Lisäksi tarjotaa mahdollisuuksia kahdenkeskisiin keskusteluihin työntekijän tai erovertaistukijan kanssa. Varaa aika päivystykseen tai kahdenkeskisiin keskusteluihin etukäteen tästä.

Neuvokeskuksen oma Eroneuvo ja Neuvokahvila vapaaehtoisten koulutus käynnistyy keskiviikkona 14.9.2016. Jos olet kiinnostunut  tulemaan mukaan vertaistueksi Eroneuvoon tai Neuvokahvilaan pääkaupunkiseudulla tai haluat aloittaa verkkovapaaehtoisena, ota yhteyttä: paivi.hietanen@ensijaturvakotienliitto.fi tai 050 4385290.

Sivustolta voit etsiä oman paikkakunnan eroon liittyviä palveluja.

Palvelukalenterista löydät eri puolilla Suomea toteutuvat Eroneuvo-tilaisuudet, Vanhemman neuvo -vertaistukiryhmät sekä vertaiskahviloiden ajankohdat.

Kävitkö Eroneuvossa tai Neuvokahvilassa -anna palautetta kokemuksestasi!

Vanhemman opas/Föläldraguide
Monipuolista ja luotettavaa tietoa vanhemmille.
Selaa tai tilaa

Hyvä ero -esite (2014)