Neuvokeskus

Neuvokahvila kokoontuu viimeisen kerran Helsingin Ensikodin alakerrassa 8.6. klo 17.30-19.30, osoitteessa Ensi-Kodin tie 4.

Pääkaupunkiseudulla sekä muualla päin Suomea toteutuvat Eroneuvo- ja Neuvokahvila- ajankohdat ja  Vanhemman neuvo-vertaistukiryhmät ja paikat löydät tästä.

Apua eroon- facebook sivuilla blogeja, tukivinkkejä, lehtijuttuja... Käy tykkäämässä ja pysyt ajantasalla.

Parisuhde päättyy - Vanhemmuus jatkuu

Vanhempien erotessa vanhemmuus päivitetään uudelleen. Parisuhteen päättymiseen liittyvät tunteet voivat olla voimakkaat ja vanhempien on hyvä hakea apua ja tukea aikuisen eron käsittelyyn sekä yhteistyövanhemmuuden kysymyksiin.

Vanhempien ero voi käynnistää myös lapsessa luopumisen ja hämmennyksen tunteita.  Lapsi saattaa nähdä itsensä vanhempien välirikon syynä. Vanhempien sovinnollisuus ja toimiva yhteistyö suojaavat lasta eron menetyksiltä ja turvaavat lapsen hyvinvointia eron jälkeen.

Neuvokeskus edistää sovinnollista erokulttuuria ja lapsen suhteen säilymistä kumpaankin vanhempaansa eron jälkeen. Neuvokeskus kehittää, kouluttaa ja juurruttaa eroauttamisen menetelmiä. Toimimme valtakunnallisesti yhteistyössä Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten sekä muiden alan toimijoiden  kanssa. Osallistumalla yhteiskunnalliseen keskusteluun edistämme yhteistyövanhemmuuden periaatteiden toteuttamista.

Sivustolta voit etsiä oman paikkakunnan eroon liittyviä palveluja.

Palvelukalenterista löydät eri puolilla Suomea toteutuvat Eroneuvo-tilaisuudet, Vanhemman neuvo -vertaistukiryhmät sekä vertaiskahviloiden ajankohdat.

Kävitkö Eroneuvossa tai Neuvokahvilassa -anna palautetta kokemuksestasi!

Vanhemman opas/Föläldraguide
Monipuolista ja luotettavaa tietoa vanhemmille.
Selaa tai tilaa

Hyvä ero -esite (2014)