Palaa jäsenyhdistykset sivulle

Raahen ensi- ja turvakoti ry

Fellmaninpuistokatu 11, 92100 Raahe, puh. (08) 221 202, faksi (08) 221 292
sähköposti: toimisto(ät)raahenensijaturvakoti.fi
Toiminnanjohtaja Päivi Sippala
paivi.sippala@raahenensijaturvakoti

Raahen ensi- ja turvakoti
Ympärivuorokautinen päivystys, puh. (08) 221 202

Varhaisnuorten ja nuorten asumisyksikkö tarjoaa turvallisen, virikkeellisen ja rajat antavan kasvuympäristön kasvussa kohti itsenäistymistä ja aikuisuutta ammattitaitoisen henkilökunnan tuella sekä ohjauksella.

Unikoulu on tarkoitettu ½-2 -vuotiaille lapsille. Unikoulun tavoitteena on auttaa lasta löytämään normaali vuorokausirytmi. Samalla väsyneille vanhemmille tarjotaan mahdollisuus rauhallisiin uniin, keskusteluun ja tukeen.

Tapaamispaikkatoiminta on ammatillinen tai ammatillisesti ohjattu palvelu, joka mahdollistaa lapsen ja hänestä erossa asuvan vanhemman turvallisen tapaamisen. Tapaamisten tavoitteena on tukea lapsen ja tapaajavanhemman suhdetta. Tapaamiset järjestetään yhdessä lapsen, perheen ja yhteistyöverkoston kanssa sopien ja tilannetta tarkastellaan erityisesti lapsen näkökulmasta.

Tenavatupa on ensisijaisesti yksivanhempaisille perheille tarkoitettu tilapäinen lastenhoitopalvelu.

Mieskaveritoiminta on tarkoitettu yksinhuoltajaäitien pojille, jotka tarvitsevat miehen mallia arkielämässä. Mieskaverit ovat vapaaehtoistoimijoita ja mieskaverin ja pojan välillä tapaamiset ovat säännöllisiä.

Miestyö on keskusteluapua miehille elämän eri ongelmatilanteissa